Špecialista na Egypt

02 / 52 92 62 43, -44,- 45

0917 132 489

Obchodná značka cestovnej kancelárie SUNFLOWER TOURS
Časté otázky (FAQ)

Časté otázky


Čo znamená pojem "konečné ceny"?

Pojem "konečné ceny" znamená, že v cene, ktorú vidíte zobrazenú na webe sú zahrnuté okrem ceny za ubytovanie a letenku tiež už aj letiskové poplatky. To znamená, že k cene sa pripočítavajú už iba voliteľné (nepovinné) príplatky - víza a cestovné poistenie, prípadne ďalšie podľa požiadaviek klientov.


Je rozdiel, keď si zájazd zakúpim priamo vo vašej kancelárii alebo u vášho autorizovaného predajcu?
Ako vo všetkých našich pobočkách, tak i u autorizovaného predajcu Vám garantujeme rovnaké ceny. 

Sú všetky vaše zájazdy uvedené na webových stránkách?
Každú aktuálnu ponuku zájazdov najdete na našich webových stránkach. Tu si môžete zájazd vyhľadať presne podľa vašich kritérií a v prípade záujmu si môžete objednať zájazd aj priamo cez internet. 

Aká je vaša ponuka Last minute zájazdov ?
V priebehu celého roka naša CK vypisuje dodatočné ponuky. Ide napríklad o nové hotely, termíny či zľavnené zájazdy, tzv. Last minute. O týchto ponukách sa môžete informovať na internetových stránkach alebo na predajných miestach. 

Ako dlho vopred vychádzajú Last minute ponuky ?
Last minute vychádzajú v krátkom čase (cca 1 týždeň) pred odletom, v závislosti od voľných kapacít. Niekedy sa môže stať, že nové Last minute sú v ponuke len 2-3 dni pred odletom. Avšak vychádzajú tiež takzvané Špecialne ponuky za vyhovujúcich podmienok napr. ALL za cenu POP a to niekedy už 2 alebo 1 mesiac pred odletom. Doporučujeme Vám preto sledovať naše aktuálne ponuky na našich webových stránkach, ktoré sú denne aktualizované. 

Kto vybavuje moju rezerváciu cez internet ?
Vyškolený tím pracovníkov sa postará o Vašu rezerváciu, ktorú ste poslali cez on-line predaj a v prípade akýchkoľvek otázok Vám budú k dispozícii. Tento tím, bude s Vami komunikovať mailom alebo telefonicky (podľa Vášho želania), kým sa dokončia všetky potrebné záležitosti. 

Čo všetko od vás obdržím po zakúpení zájazdu?
Po zakúpení zájazdu obdržíte kópiu Zmluvu o obstaraní zájazdu s uvedením hlavných charakteristík objednaného zájazdu a cenoých podmienok, Všeobecné podmienky CK Sunflower Tours a poisťovne. Spolu so Zmluvou o obstaraní zájazdu obdržíte i doklady o zákonnom poistení CK Sunflower Tours proti insolventnosti. 

Transfery z letiska do hotela sú zahrnuté v cene zájazdu ?
V cene zájazdu je zahrnutá o.i. aj cena transferu z letiska do hotela po prílete a cena transferu z hotela na letisko pri spiatočnom lete. 

S akými leteckými spoločnosťami lietate?
Všetky lety uskutočňujeme renomovanými leteckými spoločnosťami formou tzv. charterových letov. Napr.: letecká spoločnosť Air Cairo, AMC Airlines, Smart Wings.

Aká je maximálna povolená hmotnosť batožiny na vašich letoch?
CK Sunflower Tours má dohodnuté vyhovujúce podmienky pre rok 2016 s leteckými spoločnosťami Air Cairo, Bulgaria Air. Lety s týmito leteckými spoločnosťami majú povolenú hmotnosť batožiny 25 kg + 5 kg príručnej batožiny. V prípade prekročenia maximálnej povolenej hmotnosti batožiny, si letecké spoločnosti  účtujú poplatky za nadváhu. O konkrétnej výške poplaku sa môžete vopred informovať v centrále CK Sunflower Tours.

Kto sa bude o nás starať po prílete do destinácie ?
Po prílete Vás na letisku bude čakať česky alebo slovensky hovoriaci delegát, ktorý organizuje transfery z/na letisko, informačné schôdzky a predaj fakultatívnych výletov. Na recepcii každého hotela nájdete informačnú knihu a nástenku CK Sunflower Tours, kde sú uvedené termíny schôdzok, kontakt na delegáta a informácie o odlete. 

Môže cestovať jedna osoba sama a čo musí zaplatiť, ak chce byť ubytovaná sama v izbe?
Pokiaľ cestujete sám(a), musíte uhradiť povinný príplatok za jednolôžkovú izbu. Výška tohto príplatku sa líši podľa kategórie hotela a podľa dĺžky pobytu. Príplatok za jednolôžkovú izbu nájdete v cenníku.

Je možné pobyt si predĺžiť ?
Pokiaľ sa rozhodnete predĺžiť si pobyt Vašej dovolenky ešte pred vycestovaním na dovolenku, musíte si u nás najprv overiť, či sú voľné miesta v lietadle pre návrat, ktorý si prajete. Ak to bude možné, spočítame Vám doplatok, ktorý je nutný uhradiť ešte pred odletom a urobí sa Vám oprava cestovnej zmluvy. Pokiaľ by ste sa rozhodli predĺžiť si pobyt až na mieste, kontaktujte delegáta, ktorý Vám zistí, či je to možné a doplatok potom uhradíte delegátovi, alebo ho uhradia vaši rodinní príslušníci v SR v kancelárii Sunflower Tours. 

Kedy dostanem podrobnejšie informácie o odlete? Môže sa stať, že sa odletové časy ešte zmenia ?
7 dní pred odletom budete mať pripravené na mieste, kde ste si zájazd zakúpili , pokyny na cestu, v ktorých bude uvedený čas odletu, návratu a miesta zrazu na letisku. Čas odletu sa môže vo vynimočných prípadoch ešte zmeniť, i keď ste už pokyny k odletu obdržali. V takomto prípade Vás budeme telefonicky, resp. e-mailom informovať o zmene času odletu. 

Kedy obdržím letenky, ubytovacie poukazy a ostatné potrebné doklady ?
Letenky, ubytovacie poukazy a ďalšie potrebné doklady obdržíte od CK Sunflower Tours, prípadne od provízneho predajcu cez ktorého máte zakúpený zájazd 7 dní pred odletom mailom alebo si tieto dokumenty môžete vyzdvihnúť osobne.

Dá sa už vopred rezervovať miesto v lietadle?
Vopred zarezervovať si konkrétne miesto v lietadle nie je možné. Doporučujeme klientom, aby sa pri odbavení dostavili čo najskôr na check-in prepážku, kde môžu o dannú požiadavku na miesto v lietadle požiadať priamo pracovníka check-in prepážky. 

Je možné si vo vybranom hoteli zaistiť výhľad na more?
Prideľovanie jednotlivých izieb je výhradne v kompetencii hotelovej recepcii a naša cestovná kancelária na to nemá vplyv, pretože závisí na momentálnej disponibilite kapacít v danom hoteli. K požiadavkám klientov sa snažíme prihliadať, ale tieto požadavky nemôžeme garantovať, pokiaľ sa nejedná o zaplatenú službu. V niektorých hoteloch je možné priplatiť si izbu s výhľadom na more, v takom prípade ju máte garantovanú. Výšku príplatku nájdete v cenníku.

Aký je roziel medzi polpenziou, plnou penziou a All inclusive ?
Polpenzia zahŕňa raňajky a večere. Plná penzia zahŕňa raňajky, obedy a večere. Pri polpenzii a plnej penzii nie sú v cene započítané nápoje, tie si musíte dokupovať zvlášť. All inclusive zahŕňa raňajky, obedy, večere, drobné občerstvenie počas dňa a tiež nápoje / nealko a alko miestnej výroby /. Rozsah a ponuka stravovania zodpovedá kategórii a cene hotela. Niektoré hotely poskytujú služby Ultra all inclusive, čo vo všeobecnosti znamená, že ide o program All inclusive poskytovaný denne až do 24. hodiny. Jednotlivé hotely majú v programe Utra All inclusive obohatenú ponuku a vyšší štandard oproti All inclusive.


Koľko peňazí doporučujete si zobrať ako vreckové?
Konkrétna výška vreckového sa nedá doporučiť, záleží len na Vašom uvážení. Popremýšľajte, či si plánujete zakúpiť na mieste nejaké fakultatívne výlety, suveníry,atď. Nezabudnite, že pokiaľ nemáte objednané stravovanie All inclusive, musíte si hradiť v hoteli nápoje k jedlu.
  
Ako sa presne počíta dĺžka zájazdu?
Na základe medzinárodne platných pravidiel a Všeobecných podmienok CK Sunflower Tours je dĺžka zájazdu určovaná počtom nocí a riadi sa podľa tzv. „hotelových dní“ t.j. od 12:00 hod. jedného dňa do 12:00 hod. nasledujúceho dňa je jeden hotelový deň. Priamo v katalógoch upozorňujeme, že napr. jedna noc je v prípade neskorých nočných príletov zarátaná do dĺžky zájazdu, ak je klient ubytovaný do 12. hod. napoludnie nasledujúceho dňa.
 
Ktoré jedlo čerpáme ako prvé, po príchode do hotela?
Nárok na črpanie hotelových služieb Vám vzniká od 12:00 hod prvého hotelového dňa. Keďže je letecká preprava realizovaná prostredníctvom nepravidelných charterových letov, Váš príchod do hotela je závislý od príletu lietadla. Na základe Všeobecných podmienok a vyhradených kompetencii leteckých spoločností ohľadom odletových časov, CK Sunflower Tours nenesie zodpovednosť za zmeškanie jedla v prípade neskorého príletu, resp. včasného odletu. V takýchto prípadoch sa ale snažíme vychádzať vrámci nšich kompetencii klientom vústrety a napr. v tuniskýh hoteloch majú klienti s polopenziou zabezpečený obed, ako formu náhrady za zmeškané jedlo.
 
 
Ak si chcem byť istý, že odlet bude  napr. v dopoludňajších hodinách, viete mi vopred povedať, ktorý termín si mám vybrať?
 Letecká preprava našich klientov je realizovaná formou charterových letov, z tohto dôvodu odletové časy závisia od príslušných leteckých spoločností a sú výhradne v kompetencii leteckých spoločností. Charterové lety, nakoľko sú realizované iba v určitom období roka, musia dať prednosť pravidelným linkám, ktoré premávajú počas celého roka a nesmú rušiť harmonogram pravidelných liniek. Táto skutočnosť sa odráža tiež na výraznej cenovej rozdielnosti medzi letenkou na let pravidelnou linkou a charterovou letenkou. Odletové časy charterových letov sú určované na základe príslušných pravidiel a medzinárodných smerníc. Letecké spoločnosti majú vyhradené právo na zmenu odletových časov, preto Vám cestovná kancelária  s určitosťou nemôže zaručiť presný čas odletu, môže Vám oznámiť iba predpokladaný čas odletu. Odletové časy, ktoré sú potvrdené 7 dní pred odletom, sa však zvyknú meniť už iba zriedka a vo výnimočných prípadoch.
 
Kto je v prípade meškania letu kompetentný a zodpovedný za zabezpečenie potrebnej starostlivosti o cestujúcich?
Cestovná kancelária nemá žiaden vplyv nie len na odletové časy, ale nemôže žiadnym smerom ovplyvniť ani prípadné meškanie lietadla. Žiaľ, z technických príčin dochádza i k meškaniu lietadiel. V prípade meškania lietadla sú vždy kompetentné rezorty leteckých spoločností a miestnych správ letísk zodpovedné za flexibilné a operatívne prispôsobenie sa vzniknutej situácii, t.j. podľa dĺžky meškania zabezpečiť pre klientov občerstvenie, príp. náhradné ubytovanie. Pracovníci cestovnej kancelárie nemajú povolený vstup do bezcolnej zóny.
 
Bývajú v hoteloch ubytovaní aj miestni obyvatelia?
Pri návšteve cudzej krajiny patrí medzi základné pravidlá, že hosť rešpektuje obyvateľov tejto krajiny, ich kultúru a zvyky. Bolo by nevhodné, separovať domácich obyvateľov, napriek tomu vieme, že napr. tuniské  gyptské hotely sa snažia primeraným a adekvátnym spôsobom vytvoriť pre európskych turistov vyhovujúce prostredie. Treba však rešpektovať i to, že hoteloví hostia z arabských krajín majú rovnaké právo využívať služby hotela ako európski klienti.
 
Lehátka a slnečníky sú k dispozícii pre všetkých hostí? 
Počet lehátok a slnečníkov na pláži i pri bazéne je vždy prispôsobený vyhradenému priestoru a každopádne nie je reálne, aby bol identický s počtom klientov hotela, vzhľadom na kapacitu hotela. Na túto skutočnosť upozorňujeme aj vo Všeobecných podmienkach CK Sunflower Tours: „Počet lehátok pri bazéne a na pláži nebýva identický s počtom hostí, ale zodpovedá adekvátne vyhradenej ploche.“ Prípadné spoplatňovanie zapožičávania lehátok závisí od konkrétneho hotela.
 
Ako môžem predísť sklamaniu z dovolenky?
Predovšetkým doporučujeme, aby  ste vybrali hotel, ktorý sa podľa popisu a referencii predajcu najviac približuje k Vašim predstavám. Ďalej je potrebné venovať pozornosť informáciam v katalógoch a v neposlednom rade Všeobecným podmienkam CK Sunflower Tours. Naši referenti Vám ochotne pomôžu pri výbere dovolenky podľa Vašich požiadaviek a radi zodpovedajú aj na prípadné špecifické otázky, týkajúce sa Vášho zájazdu.
 
Kto určuje kategórie jednotlivých hotelov?
Kategorizácia tuniských a egyptských hotelov spadá výlučne do kompetencie miestnych zodpovedných rezortov (napr. ONTT- Tuniský národný úrad pre cestovný ruch, Ministerstvo turizmu) a prebieha na základe platných noriem, ktoré však nie sú ekvivalentné s normami platnými v Slovenskej republike.
 
Kedy najneskôr je potrebné prísť na letisko?
Na letisku je potrebné byť 2 hodiny pred odletom. Check-in sa zatvára najneskôr 45 minút pred odletom. V prípade, že klient sa nedostaví na check-in včas, môže mu byť znemožnený odlet bez akejkoľvek náhrady škody. Z tohto dôvodu je potrebné riadiť sa pokynmi na cestu a dostaviť sa na letisko včas.
návrat hore